VAŽNOST SURADNJE S RODITELJIMA
Da bi razvoj djeteta bio što kvalitetniji vrlo je važan odnos na relaciji dijete – roditelj – odgojitelj. Roditelji i odgojitelji trebaju biti partneri, a to će se ostvariti ako stvorimo pozitivno ozračje za zajedničko druženje roditelja, odgojitelja i djece. Važno je razvijati sposobnosti za otvorenu komunikaciju, toleranciju, razmjenu informacija, čime će se razviti povjerenje između roditelja i odgojitelja. Veliki značaj imaju individualni razgovori s roditeljima jer daju mogućnost roditelju da postavlja konkretna pitanja, razmjeni informacije i sazna o razvoju i ponašanju svoga djeteta, osjeti brigu odgojitelja za dijete. Također je važno da se stavovi roditelja i odgojitelja usuglase te da se ideje i prijedlozi roditelja prihvate. Roditeljima je važno omogućiti pravovremeno informiranje o organizaciji rada u vrtiću i uključiti ih u odgojno-obrazovni proces.
cilj
Kontinuirani rad na podizanju kvalitete rada u ostvarivanju različitih oblika komunikacije, interakcije i suradnje s roditeljima.
bitne zadaće
U odnosu na dijete
- Kontinuirani rad na stvaranju uvjeta i ostvarivanju kvalitetne komunikacije i interakcije na relaciji dijete-odgojitelj-roditelj
- Uspostavljanje obostrane otvorene komunikacije radi pravovremene i potpunije razmjene važnih informacija vezanih za dijete, što vodi boljem razumijevanju svakog djeteta i primjerenom pristupu njegovu cjelovitom razvoju
U odnosu na odgojitelje
- Podržavanje kontinuirane, otvorene i kvalitetne komunikacije usmjerene na dobrobit djeteta
- Uvažavanje obiteljskog odgojnog konteksta, poticanje i prihvaćanje roditelja kao ravnopravnih partnera
- Poticanje i prihvaćanje inicijative roditelja za aktivno sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu
- Osiguravanje prava utjecanja i odlučivanja roditelja o pitanjima odgoja djeteta u vrtiću
- Pravovremeno reagiranje i konstruktivno rješavanje problema vezanih uz odgoj djece i suradnju s roditeljima
U odnosu na roditelje
- Upoznavanje potreba, očekivanja i stavova roditelja (kroz intervjue s roditeljima novoupisane djece, anketiranje)
- Uključivanje roditelja u vrednovanje rada ustanove (anketiranje na početku i krajem pedagoške godine)
- Upoznavanje roditelja s obilježjima institucionalnog odgoja i obrazovanja (e-mailom, telefonski, letci i brošure, WEB stranica i sl.)
- Informiranje roditelja o različitim mogućnostima sudjelovanja roditelja u odgojno-obrazovnom procesu (poster prezentacije, oglasne ploče, panoi, e-mail, WEB stranica i sl.)
- Rad na motiviranju roditelja na aktivnije uključivanje u proces rada s djecom i druge oblike suradnje s ustanovom
- Svakodnevni neformalni razgovori u svrhu razmjene važnih informacija o djetetu
- Ciljani individualni razgovori odgojiteljica i roditelja u dogovoreno vrijeme, individualni savjetodavni pedagoški rad (telefonski)
- Edukacija roditelja na području odgojne i razvojne tematike s ciljem jačanja roditeljskih kompetencija i usklađivanja odgojnog djelovanja u ustanovi i u roditeljskom domu (e-mailom, letci i brošure, telefonska savjetovanja i sl.)
- Osvješćivanje roditelja o važnosti zaštite zdravlja i pridržavanja epidemioloških preporuka vezanih uz virus COVID-19 (mjerenje temperature, praćenje simptoma bolesti, fleksibilnost u slučaju razbolijevanja djeteta u vrtiću), maksimalnog mogućeg boravka na otvorenom po različitim vremenskim prilikama, odijevanju sukladno vremenskim prilikama (slojevitom odijevanju i adekvatnoj obući, osiguravanju dodatne robe).